Sådan opretter du CTA’er, der konverterer

Resultatfokuserede marketingfolk ved, at deres marketingindsats kun er succesfuld, hvis den bidrager til deres organisations bundlinje. Det kræver, at man ikke kun fokuserer på brandopbygning, men også udvikler marketingkampagner, der tiltrækker, plejer og, vigtigst af alt, konverterer kundeemner til kunder. Med andre ord er vores opgave som marketingfolk at motivere vores målgruppe til at blive ved med at ville lære mere, indtil de når målstregen.

Uanset om det marketingmateriale, du udnytter til at tiltrække, engagere og holde dine kunder i gang, er en del af en e-mail, sociale mediekampagne eller landingsside, er der altid én ting, der er sandt: klare og attraktive opfordringer til handling (CTA’er) er afgørende for at generere konverteringer. Men at lave en CTA, der overbeviser din kunde om at udfylde en formular eller planlægge en demo, kan være meget sværere end det lyder. Alt fra formulering, placering og relevans kan have indflydelse på, om din kunde beslutter sig for at foretage den handling. Og desværre involverer det ofte mange forsøg og fejl at finde en opskrift, der virker.

Selvom vi absolut anbefaler, at du A/B-tester dine CTA’er og andre elementer i din marketingindsats, er processen med at forfine og forbedre dine marketingkampagner nemmere, når du allerede har et godt grundlag at arbejde med. Og selvom der er en række faktorer, der kan påvirke, om din målkunde klikker på en CTA, er der helt sikkert et par bedste fremgangsmåder, du kan følge for at forbedre dine chancer for at vække dit publikums interesse. For at hjælpe dig på vej mod marketingsucces har vi samlet følgende tips til at hjælpe dig med at lave CTA’er, der helt sikkert vil konvertere flere kundeemner.

Vær klar over, hvad du ønsker, at dine kunder skal gøre

Den værste fejl, du kan begå med dine opfordringer til handling, er ikke at være direkte om, hvad du vil have kunderne til at gøre, og hvad de får, hvis de gør. Hvis din opfordring til handling ikke er klar fra begyndelsen, risikerer du, at dine e-mail-modtagere eller webbesøgende ignorerer din bøn og navigerer andre steder hen. Eller endnu værre, hvis dit kundeemne beslutter sig for at klikke videre, kan de blive skuffede, hvis de ikke bliver mødt med det tilbud eller aktiv, de forventede at finde. Dette er en sikker måde at sætte den forkerte tone på og kan føre til manglende engagement eller afmeldinger og spam-klager længere nede.

At sætte klare forventninger til, hvad du vil have dine kunder til at gøre, og hvad du vil levere, når de fuldfører en handling, giver dig mulighed for at forhindre enhver forvirring og forbedrer din chance for succes. Så hvis dit mål er at få dine kundeemner til at udfylde en formular for at downloade en e-bog, skal du placere en knap under formularen, der siger “Download e-bogen!” i stedet for “Send”. Dette format indikerer for dine kundeemner, at e-bogen vil være deres belønning for at udfylde formularen. Du kan se et eksempel fra Carlo Gavazzi her, der er en af vores kunder:

eksempel på en cta

Fremhæv den værdi, dit tilbud giver dine kunder

Uanset om du beder din målgruppe om at downloade en e-bog eller lave en aftale om at tale med en ekspert, skal du tilbyde en form for incitament til at fuldføre den handling, du beder dem om at gøre. Det betyder ikke, at du skal begynde at uddele Amazon-gavekort eller sende personlige gaver. I stedet skal du sikre dig, at hvad end de får, når de klikker på en knap eller udfylder en formular, giver en slags værdi.

For eksempel, hvis du tilbyder dit publikum en e-bog, bør du bruge din blog eller e-mailkopi til tydeligt at forklare, hvilken type værdifuld information de får, hvis de vælger at downloade og læse den. Chancerne er, at der er masser af let tilgængeligt indhold om det samme emne tilgængeligt online, så dine brugere og modtagere vil være mere tilbøjelige til at tjekke ud, hvad du har at tilbyde, hvis de ved, hvad der gør det unikt. Eller, hvis du beder dem om at planlægge en demo med en af ​​dine sælgere, skal du sørge for at fremhæve værdien af ​​dit produkt eller din tjeneste, så de vil blive lokket til at rydde lidt tid på deres kalender for at lære mere om, hvad du laver.

Sørg for, at dine CTA’er skiller sig ud og er nemme at finde

Det burde efterhånden være sund fornuft, at en kunde ikke kan gennemføre en handling, hvis de ikke kan finde din CTA til at begynde med. Alligevel har vi alle modtaget den forvirrende e-mail eller stødt på en destinationsside, hvor vi lærer om et utroligt tilbud, men vi kan ikke finde ud af, hvor vi skal klikke for at få adgang til det. I disse tilfælde ender både marketingmedarbejderen og kundeemnet med at miste en god mulighed.

For at undgå denne fiasko skal du designe layoutet på din e-mail eller side, så dine CTA’er skiller sig ud og er nemme at finde. Gem dem ikke på andre sider, gem dem ved siden af ​​telefonnumre med små tekster, eller gør dem kun tilgængelige efter flere klik eller søgning.

Hvor du placerer dine CTA’er på en side eller e-mail kan også påvirke, om dit publikum beslutter sig for at klikke. Hvis du placerer dine CTA’er på følgende steder, vil de gøre dem mere synlige og øge chancen for at få din kunde til at følge op.

Over skillelinjen: At placere en CTA “over skillelinjen” på dit websted eller din e-mail betyder, at du placerer den, hvor den kan ses med det samme uden at scrolle. Medtag en CTA over skillelinjen på den første side af dit websted, din destinationsside, e-mail eller anden digital ejendom. Til e-mails anbefaler vi at bruge en responsiv skabelon for at sikre, at alle modtagere kan se din CTA uanset deres enhed.

I navigationsbjælkerne: En “Kom godt i gang” eller “Lær mere”-knap i navigationsbjælkerne øverst eller nederst på din side kan opmuntre besøgende til at handle.

I sidebar: Du kan inkludere en tilmeldingsknap eller tilbud langs sidekolonnen af ​​dit indhold, hvor læserne vil se det, mens de ruller. (Dette er en særlig god taktik til blogs.)

I slutningen: End-of-page CTA kan være et godt anker for din side, der giver en grund til, at besøgende på webstedet skal foretage en handling, mens den information, de lige har læst, stadig er frisk i deres erindring. Hvis de har læst hele vejen til slutningen af ​​din side eller e-mail, er de sandsynligvis interesserede, så du bør drage fordel af denne mulighed ved at give dem en måde at engagere sig yderligere i dit brand.

Giv mere end én mulighed for kundeemner til at reagere på din CTA

Hvis din CTA er placeret i brødteksten af ​​en e-mail, for eksempel, kan du forbedre chancerne for at få din modtager til at konvertere ved at give dem mere end én måde at svare på. I dette tilfælde kan du indsætte et link til dit tilbud i overskriften på din e-mail, brødteksten og i en knap i slutningen af ​​brødteksten. Grunden til, at dette virker, er, at nogle modtagere straks vil være klar til at lære mere, mens andre måske vil læse din e-mail igennem for at få mere kontekst, før de træffer en beslutning.

Hvis muligheden kræver det, kan du også have mere end én CTA. Vi anbefaler denne taktik med kunder i midten af ​​tragten, som enten er på det stadie, hvor de ønsker at tale med en sælger eller bliver ved med at lære mere, før de forpligter sig til en reel diskussion. At give dem flere muligheder giver dem mulighed for at blive ved med at engagere sig, uanset hvilken vej de vælger. I disse tilfælde skal du dog prioritere dine CTA’er, så dit publikum ikke vælger den mulighed, der ville være mindst gavnlig for dig.

Giv personlige anbefalinger

Selvom dine opfordringer til handling er klare, og du gør et godt stykke arbejde med at beskrive værdien af ​​det, du tilbyder, vil kundeemner ikke gennemføre en handling, hvis ingen af ​​disse er relevante for dem. Dine CTA’er bør falde sammen med dine kunders trin i salgstragten, deres branche og overordnede smertepunkter eller interesser.

For eksempel er dine kundeemner mere tilbøjelige til at planlægge en tid til at tale med en ekspert, når de går ind i beslutningsfasen, end de vil være, hvis de lige er begyndt at stifte bekendtskab med dit brand. På samme måde har du en bedre chance for at få en professionel, der arbejder med fremstilling, til at downloade en e-bog om forsyningskædeteknologi end en, der arbejder i forsikringsbranchen.

At give hver enkelt kunde en målrettet oplevelse kan virke som en håndfuld, men det behøver det ikke at være, hvis du har de rigtige værktøjer. En marketing automation platform kan hjælpe dig med at segmentere dit publikum baseret på, hvor de er på købsrejsen, deres produktinteresser, smertepunkter og mere, så du kan forbedre din evne til at målrette dem med relevante information via e-mail. Endnu bedre, værktøjer såsom adaptive former og leadscoring kan hjælpe dig med at afdække den indsigt, du har brug for, for at give en mere målrettet oplevelse.

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.