Disse 12 spørgsmål bør du stille en potentiel leverandør af marketing automation

12 spørgsmål du skal stille din leverandør af Marketing Automation før du køber

Der er rigtig mange forskellige marketing automation platforme, så det kan være svært at vælge. Men svaret er egentlig enkelt – du skal vælge det system, der passer bedst til dine behov. Men hvordan kommer du frem til den beslutning? Du foretager flere timers online research, læser hvad anmeldelserne siger om hver enkelt automation platform, sammenligner produkterne og beslutter derefter hvilken platform, der er bedst for dig. Men før du går videre med at købe, bør du have en snak med leverandøren. Stil så mange spørgsmål som muligt, før du køber.

Nedenfor er 12 spørgsmål, som du aldrig må glemme at stille marketing automation leverandøren. Disse spørgsmål er essentielle, fordi de vil afsløre hvilken slags service leverandøren tilbyder og om den vil tjene dit formål eller ej. Læs mere

personligt indhold

Brug marketing automation til at give personligt indhold til dine læsere

Moderne kunder er forskellige. Derfor er du som marketingchef nødt til at møde dem forskelligt. Med teknologiens fremkomst vil moderne kunder have en kundeorienteret oplevelse. Så hvis en virksomhed leverer sådan en oplevelse, kan man møde kundens forventninger. Ifølge Econsultancy så omkring 66 % af marketingfolk et boost i deres performance ved at implementere personalisering i deres marketingstrategi. Det mest interessante aspekt ved personalisering er, at det gavner begge veje. Både dig og dine kunder har fordele ved personalisering. Dine kunder får en bedre oplevelse ved at købe dit produkt, mens du vil opleve øgede indtægter. Læs mere

marketing automation gør dig bedre til markedsføring

3 måder hvorpå Marketing Automation gør dig bedre til markedsføring

Marketing automation hjælper dig med gentagne automatiserede marketingopgaver, hvilket giver dig mulighed for at fokusere på meget vigtigere ting. Det hjælper dig med at øge både din indtjening og effektivitet på samme tid gennem bedre lead management. Derudover kommer du også til at udføre mere succesfulde marketingkampagner, nå bedre ud til din målgruppe og generelt blive en bedre til markedsføring.

En forudsætning er dog, at det er implementeret korrekt. Systemet er ikke bedre end de, der betjener det! Men når du først indfører marketing automation, bliver du rent faktisk i stand til at afsætte tid til at lave marketingstrategier, der for alvor kan rykke din virksomhed fremad.

Når du tænker på marketing automation og hvad det kan give dig, er den første tanke nok ROI. Har det nok omsætningsgenererende potentiale i sig? Hvad med omkostningsbesparende fordele? Marketing automation misforstås nogle gange og der er så mange fejlagtige opfattelser af det. Marketingfolk er nødt til at forstå, at marketing automation i de rigtige hænder er mere end et værktøj. I de rigtige hænder kan man gennem automatisering nå uendeligt langt.

Kort sagt giver marketing automation dig mere for mindre. Det er perfekt, hvis du har begrænset tid og ressourcer, og en investering bliver typisk betalt tilbage over 6-12 måneder. Rent faktisk hjælper marketing automation dig med at blive bedre til markedsføring generelt – her kan du læse hvordan: Læs mere

marketing automation system

5 ting du skal gøre før du køber et Marketing Automation System

Der er i dag et problem i B2B marketing! Marketingfolk spilder penge fra deres dyrebare budgetter på at købe marketing automation systemer, som de ikke bruger. Et studie lavet for nyligt af Ascend2 og Research Partners viser, at mere end en tredjedel af de virksomheder som køber ”marketing automation platforme” (MAPs) ikke rigtig udnytter dem.

Problemet er ikke værktøjerne eller supporten fra leverandørerne. Studiet viser, at virksomheder der bruger Marketing Automation systemer korrekt opnår succes. Problemet er tankegangen hos dem, der køber automation-værktøjet uden at ”købe” processen omkring Marketing Automation. Hvis du køber en hammer kommer den heller ikke til at bygge et hus til dig.

Processen bør indeholde research, gennemtænkte beslutninger om indhold og CTA’er (Call-to-Actions), strategi, planlægning og fordeling af tilstrækkelige ressourcer. Formålet med ”automation” er at systematisere en strategisk proces, som genererer en positiv indtjening for virksomheden.

Hvis dette lige har beskrevet din situation, eller hvis du på nuværende tidspunkt er ved at evaluere mulighederne for marketing automation, er der her 5 ting du bør gøre før du køber et marketing automation system: Læs mere

Blog om marketing og salg

Velkommen til Leadfactory

Vi er glade for at kunne offentliggøre en ny service, som vi kalder LeadFactory og som du finder her på siden. Leadfactory er kort fortalt et marketing automation system baseret på Open Source platformen Mautic.

Systemet komplementerer de ydelser vi ellers leverer i JPO Marketing, således at vi nu kan levere en fuld leadgenereringsmaskine til små og mellemstore virksomheder på B2B markedet.

Leadfactory giver dig mulighed for det vi kalder “genial” markedsføring, hvor du sætter systemet og dine aktiviteter op én gang og så kører systemet næsten af sig selv og genererer leads til dig og dine sælgere dag ud og dag ind. Læs mere